مراقب باشید! فرهنگ غلط شخصیت شما را تهدید می‌کند.

17 06 2008

توجه : این پست تنها نظرات شخصی نویسنده است و ممکن است در نتیجه گیری ها و گمانه زنی های مطرح شده استثنا هم موجود باشد.لذا در صورتی که شما جزو هر دسته از اشخاص ذکر شده در این پست هستید لطفا نه ناراحت شوید و نه خیلی خوشحال ! چون ممکن است شما استثنا باشید!

ده سال قبل زمانی که کار با کامپیوتر را آغاز کردم ، منفعت ، پول و شهرت چهره ی دیگری از دنیای زیبای تکنولوژی را به من نشان داد . چهره ای کریه و زشت .چیزی که همیشه فکر می کردم در کارهایی که به کامپیوتر ربط دارند وجود نخواهد داشت . سال ها گذشت و من بر این گمانه تردید داشتم . بیشتر از پیش با مهندسین و شاغلین نرم افزار در ارتباط بودم و هستم . بی شک سخت ترین و گسترده ترین علم بشری را در این رشته میبینم . کامپیوتر چنان گسترده و وسیع است که تخصصی تخصص دیگر را مجال مداخله نمی دهد . در گستردگی این علم همین بس که هر روز شاهد ورود علوم و فنون دیگر در این رشته هستیم و روز به روز آمیخته گی بیشتر می شود .

پزشک ، مهندس عمران ، معلم ، پلیس و …. همه را شامل می شود.

اما همیشه فکر میکردم مهندسین نرم افزار (متخصصین شاغل در این بخش را هم شامل می شود) انسانهایی فرهیخته اند .

چرا؟ چون حداقل این را درک کرده اند که دنیای علم بسیار گسترده است پس باید متواضع بود و همیشه دانشجو! هم یاد داد و هم یاد گرفت . به هر کسی و از هر کسی .

همیشه بر این مرام استوار بوده ام و هستم .نمی دانم شاید روزی همان پول و شهرت و … مرا نیز تغییر دهد .

ولی یک چیز را خوب دریافته ام . مهندسینی که با فرهنگ اوپن سورس آشنا هستند و از محصولاتش استفاده می کنند قابل اطمینان تر و متواضع ترند در حالی که به شدت باسوادترند. این را با چشم خود دیده ام و تجربه کرده ام

به قول جناب رادمان ، همین !

کارها

Information

One response

27 07 2008
م.س.م

درود بر شما!
فرهنگ خیلی چیز خوبی است…

پاسخی بگذارید

