چه میکنه این گوگل!

5 09 2008

باید دیگه عادت کنیم که توی صحبت ها و نوشته هامون از کلمه ی گوگل زیاد استفاده کنیم (نه اینکه تا به حال این کار رو نمیکردیم!) .اگر در چند روز اخیر اخبار فناوری اطلاعات رو پیگیری کرده باشید حتما چیز هایی در مورد مرورگر گوگل با نام کروم و یا تصاویر سیستم عامل گوگل برای موبایل برخورد داشتید . شاید هم مثل من با تمام نفرتی که با دیدن صفحه ی دانلود ممنوع گول برخورد کردید ، باز هم گشتید تا تونستید کروم رو دانلود کنید.

امروز بعد از مدت ها برای نصب این زیباروی گوهر نهان به ویندوز سر زدم . گوگل نامش همیشه درگیر عجایب بوده و نمیشه چیز دیگری ازش انتظار داشت . نصب جالبی داره این کروم (شاید برای من خیلی جالب بوده !) و زیبایی در عین سادگی و بسیار بسیار نکات ریز و درشت دیگه که اصلا لازم نمیبینم معرفی شون کنم (چون این پست برای این کار نیست ، هدف حرف دیگریست).امیدوارم هر چه زود تر نسخه ی لینوکسیش هم بیاد.شاید هنوز این مرورگر یک مرورگر تمام عیار نباشه ولی با خودش یک نشانی هایی داره . زنگ خطری برای مایکروسافت و موتور محرکی برای فایرفاکس.

شاید باور کردنش سخت باشه که یک شرکت بتونه دنیای اینترنت رو اینگونه تحت تاثیر قرار بده اون هم دنیایی که لحظه ای سکون در وجودش رسوخ نمی کنه و رقبای قویتری هر روز بوجود میان.این تاثیر داره کم کم از دنیای مجازی به دنیای واقعی هم راه پیدا می کنه و شاید اون روز خیلی دور نباشه که شما تمام زندگیتون (یا حداقل حجم خیلی زیادیش) گوگلی بشه!

شاید این موفقیت های گوگل دلایلی بسیاری داشته باشه مثل مدیریت صحیح ،سرمایه گذاری مناسب،نیروی انسانی عالی و ….. ولی باور کنید نیروی اوپن سورس برگ برنده ایست در دستان پر توان گوگل . قدرتی که با تلفیق کردنش با تمامی پیشینه و هم اکنون قدرتمند گوگل هر رقیبی رو از میدون بدر میکنه حتی اگر اون رقیب یک غول افسانه ای مثل مایکروسافت باشه .

برای مایکروسافت یک راه بیشتر به نظر نمی رسه : حرکت در جهت صحیح اوپن سورس

بدون عمل به این فرمول طلایی سرنوشت نامعلومی در انتظار مایکروسافت خواهد بود مگر اینکه باز هم دستان کثیف پول و ثروت از پس پرده ،حس تجاری گوگل و گوگل سانان(اینم یک لغت جدید!: به معنی شرکت های شبیه و پیرو گوگل) رو نوازش کنه

بسیار مشتاقم تا بدانم در بیگ هد مدیران گوگل چه میگذرد دوست داشتم آینده ی گوگل و مایکروسافت را میدیدم :آیا گوگل خیانت خواهد کرد ،آیا مایکروسافت به راه راست هدایت میشود و یا شعله نابودی را بر پیکر بیجان خود می افروزد.

گوگل را چه می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کارها

Information

6 responses

8 09 2008
مصطفی

خیلی ممنون به خاطر لطف و حمایتت.

20 09 2008
حسام الدین کوهزاد

من هرگز نمی تونم باور کنم که روزی فایر فاکس رو کنار بزارم . فراموش کنید که گوگل بخواد پا توی این عرصه بزاره … این فقط یک تبلیغ برای قدرتش بود که واقعا شکست خورد . اوپن سورس هم که نیست … پس حرفی برای گفتن باقی نمی مونه

20 09 2008
hisitech

ولی فکر کنم بر پایه ی کد های اوپن سورس باشه
http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Chrome

21 09 2008
سید محمد حسن ناجی

من واقعا تحت تاثیر اون جمله های آخر قرار گرفتم…
واقعا… متاسفم

راستی… من با این که گوگل کروم رو دانلود کردم و حتی توی smhnaji.com هم آپلودش کردم (البته لینکش رو نذاشتم)، اما بخاطر اینکه حاااااااال نداشتم، به خودم زحمت ندارم برم تو ویندوز و نصبش کنم!

اما سادگیش واقعا فوق العاده هست…
بی اندازه زیباست

البته برای چند ثانیه که توی کامپیوتر دوستم اونو تست کردم، فهمیدم شباهت زیادی با اینترنت اکسپلورر ۷ داره

درضمن… یه پیش بینی: به نظر من آینده ی وب براوزر ها، تو دست Google Chrome خواهد بود.

الان چقدر سرشاخ شدن با گوگل سخت شده…
به نظر شما مهم ترین ارکان ِوب چه چیزی غیر از Search Engine و Web Browser هست؟؟؟

21 09 2008
hisitech

فکر میکنم آینده ای که وب ۲ داره رقم میزنه آینده ای ایست پر از پیچیدگی های فنی و اجتماعی .
پیش بینی سخته ولی به عنوان نمونه میشه از سیستم عامل های وبی نام برد

2 10 2008
محمد مهدي

فايرفاكس بهترين است و هيچ دليلي براي رفتن سراغ كروم وجود ندارم .

پاسخی بگذارید

